تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/10/18 - 09:49
کد خبر: 456813

شهدای اغشاشات اخیر را بهتر بشناسیم؛

روح خدا، خدانگهدار/ جوانی که جای شام، در ایران به آرزویش رسید

روح خدا، خدانگهدار/ جوانی که جای شام، در ایران به آرزویش رسید

مادر شهید روح‌الله عجمیان: «سید روح‌الله آرزوی شهادت داشت و همواره دوست داشت به عنوان مدافع حرم، پای در سرزمین شام بگذارد و از حریم و حرم آل‌الله دفاع کند. اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که به دست آشوبگران داخل کشور به شهادت برسد.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیجی شهید سید روح الله عجمیان زاده ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ در کوهدشت استان لرستان از شهدای ناآرامی ها و اغشتاشات اخیر در خرمدشت کرج است که شامگاه (۱۲ آبان ۱۴۰۱) در در کرج به شهادت رسید. شهید عجمیان در تجمعات ۱۲ آبان در کرج بر اثر جراحت شدید ناشی از حمله وحشیانه اغتشاشگران با ضربات چاقو مجروح و سپس به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر مطهر روح‌الله عجمیان در زادگاهش برگزار گردید.

۱۴آبان ماه و ۲ روز بعد از این حادثه حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز از دستگیری تعدادی از عوامل شهادت این بسیجی خبر داد. سپس محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه، سیدروح‌الله عجمیان شد صبح روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

شهادت مظلومانه شهید روح‌الله عجمیان و ضرباتی که قاتلین او بی‌رحمانه به بدنش می‌زدند، موجی از ناراحتی را در بین هم‌وطنان به همراه داشت. فیلمی در فضای مجازی پخش شد که نحوه شهادت و ضرباتی که قاتلین او بی‌رحمانه به بدنش می‌زدند را نشان می‌داد که این فیلم با واکنش‌های متعددی از جانب مردم همراه شد و خواستار رسیدگی و برخورد هرچه زودتر دستگاه قضا به این اقدام وحشتناک شدند.

لحظه شنیدن خبر شهادت توس پدر و مادر

مادر شهید درباره لحظه‌ای که خبر شهادت پسرش را شنیده می‌گوید: دلشوره خیلی زیادی داشتم و نگرانش بودم. بچه‌ها به من زنگ می‌زدند که چرا داداش تلفنش را برنمی‌دارد؟ به یکی از بسیجی‌ها زنگ زدیم؛ در ابتدا به من گفتند که پسرتان زخمی شده است. به بیمارستان مراجعه کردیم و آنجا بود که مطلع شدیم روح الله شهید شده است.

سیدمیرزاولی عجمیان، پدر شهید نیز می‌گوید: روز حادثه، چندباری به تلفنش زنگ زدیم اما جواب نداد؛ به فرمانده‌اش زنگ زدیم، قرار شد خبر بدهند، اما در مکالمه دوم گوشی را به دست فرد دیگری داد. همانجا بود که فهمیدم که او یا زخمی شده و یا شهید شده است. به حوزه مقاومت رفتم؛ فرمانده‌اش می‌گفت پاهایم می‌لرزد و متوجه شدم که او شهید شده است.

مادر شهید روح‌الله نیز در گفت‌وگو با سردار حیدرنیا ضمن ابراز انزجار و خشم خود از اغتشاشگران و داعشی‌های وطنی بیان کرد: «سید روح‌الله آرزوی شهادت داشت و همواره دوست داشت به عنوان مدافع حرم، پای در سرزمین شام بگذارد و از حریم و حرم آل‌الله دفاع کند. اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که به دست آشوبگران داخل کشور به شهادت برسد.»

مادر این شهید ادامه داد: «وقتی پسرم تصاویر شهدا را می‌دید، گریه می‌کرد و می‌گفت: این بندگان خدا چه گناهی کردند که خون آن‌ها اینگونه به ناحق ریخته می‌شود؟»

سرانجام چهارشنبه ۹ آذرماه 1401 و ۱۸ روز بعد از صدور کیفرخواست اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ نفر در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید آصف الحسینی با حضور مستشاران دادگاه، وکلای متهمان، متهمان و همچنین پدر، مادر و بستگان بسیجی شهید سید روح الله عجمیان آغاز شد.

 نحوه شهادت از زبان نماینده دادستان در دادگاه

مورخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ به دنبال فراخوان‌های شبکه‌های معاند و ضد انقلاب، جهت تجمع در مراسم چهلم خانم حدیث نجفی و برنامه ریزی اراذل و اوباش و حضور سایر افراد، اغتشاشگران مبادرت به انسداد مسیر اتوبان کرج – قزوین کردند که منجر به اختلال شدید در عبور و مرور و درگیری با مامورین انتظامی و مقاومت بسیج و سردادن شعار‌های هنجارشکنانه به قصد مقابله با حکومت و ایجاد ناامنی شد.

در این بین شهید مدافع امنیت آقای سید روح الله عجمیان جهت کنترل تجمعات و بازگشایی مسیر اتوبان و بدون هیچ ادوات و بدون اینکه، کسی چنین ماموریتی به وی محول کند، در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور می‌یابد، اما اغتشاشگران به نحو بسیار فجیع و ناجوانمردانه وی را با ضربات متعدد و با استفاده از چاقو و جسم سخت از قبیل سنگ، لگد و مشت به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: با توجه به شکایت اولیای دم شهید سید روح الله عجمیان، گواهی پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جرم، اظهارات و اقاریر صریح متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه متهمان و کشف مطالب مجرمانه در آن‌ها، تصاویر منتشره مبنی بر به شهادت رساندن بسیجی شهید سید روح الله عجمیان، از ریاست دادگاه تقاضای اعمال اشد مجازات برای متهمان و صدور احکام متناسب با جرایم متهمان را دارم.

سخنان پدر شهید در دادگاه

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی از پدر شهید روح الله عجمیان خواست با حضور در جایگاه اظهارات خود را بیان کند.

وی در محضر دادگاه گفت: من این افراد و متهمین را به قانون می‌سپارم. ما در برابر قانون تسلیم هستیم. بنده از دادگاه مجازات قطعی این افراد را درخواست می‌کنم و می‌خواهم این افراد در محل شهادت پسرم مجازات شوند.

پدر شهید روح‌الله عجمیان گفت: این افراد باید بگویند چرا چنین کار‌هایی را انجام داده‌اند. این افراد باید بگویند برای چه  کسانی کار می‌کنند و از چه کسانی دستور می‌گیرند.
وی افزود: ما به قانون احترام می‌گذاریم و تشخیص این حادثه را به قانون وا‌گذار می‌کنیم.

روایت محمدمهدی کرمی از نحوه شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای ابراز همدردی در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند؛ لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند.

شهید عجمیان زیر سه دقیقه به شهادت رسید. من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می‌زنند و در ادامه دیدم شهید روی زمین افتاده است.

وی افزود: همچنین در صحنه حادثه مشاهده کردم که فردی روی پهلو و شکم شهید عجمیان می‌پرید. من هم وقتی وضعیت خلوت شد یک ضربه به شهید زدم و فرد دیگری با چاقو به دنده چپ شهید ضربه وارد کرد. من بعد از مشاهده این صحنه شهید را روی زمین کشیدم و همین لحظه کفش هایش از پاهایش در آمدند و با آنها ۲ تا ضربه به سمت صورتش زدم و بعد یک ضربه با پای چپ به سر و گردن و ۲ الی ۳ ضربه هم با کفش به صورتش وارد کردم.

روایت محمد حسینی از نحوه شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

در نزدیکی بهشت سکینه (س) دیدم ترافیک هست، نیت داشتم تا به سر مزار پدر و مادرم بروم. چاقوی همراه من به دلیل کندن حریم اطراف مزارشان برای گل کاری و کاشتن گل بود. دیدم آن طرف بهشت سکینه (س) شلوغ شده و سوال کردم که ورودی آن را بسته‌اند.

متهم سید محمد حسینی گفت: ماموران به جلوی ما آمدند. در زمان فرار دو عدد سنگ به سمتشان پرتاب کردم. من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند. به اندازه دو بند انگشت دو مرتبه چاقوی خود را به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم. تمام زمانی که در محل بودم کمتر از ۱۰ ثانیه بود. در آن محل یک خانم بود، ۵ نفر آقا بودند که در دست یک نفر کارد بود و به شهید اهانت می‌کرد که بعد از دیدن این صحنه‌ها از محل رفتم و در آنجا نماندم.

نماینده دادستان در ادامه با نشان دادن تصاویر و فیلم‌هایی از عملکرد متهم سید محمد حسینی در زمان وقوع اقداماتش، گفت: متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در زمان شهادت شهید سید روح الله عجمیان حضور فعال داشته است.

همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آن ها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن  شهید سید روح الله عجمیان نیز تماما اتهامات متهمان را اثبات می کرد.در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام و در تاریخ ۱۳ آذر، احکام اولیه این پرونده صادر گردید.

براساس احکام صادرشده اولیه محمدمهدی کرمی و سیدمحمدحسینی، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید نمود.

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح روز17دی ماه1401 اجرا شد.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top